.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حضور هیئت اقتصادی سوئد در گیلان

یک هیئت اقتصادی از کشور سوئد ظهر شنبه با استاندار گیلان در رشت دیدار کرد.
به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، در دیدار این هیئت مقرر شد دو طرف برای گسترش ارتباطات اقتصادی و تجاری کارگروه ویژه ‌ای تشکیل دهند.

استاندار گیلان در این نشست به توانمندیهای بی‌ نظیراستان از قبیل همجواری با کشورهای آسیای میانه و اروپا از طریق مرز خاکی و آبی، برخورداری از منابع طبیعی و جنگلهای انبوه، خاک حاصلخیز کشاورزی و تالابهای منحصر به فرد، وجود تنها منطقه آزاد تجاری - صنعتی شمال کشور، بازارچه مرزی، منطقه ویژه اقتصادی در آستارا و لاهیجان، قطب تجاری و کشاورزی کشور، داشتن سومین بندر بزرگ کشور و دسترسی دریایی به بنادر کشورهای همجوار اشاره کرد.

مهدی سعادتی افزود: این کارگروه می‌ تواند در زمینه استفاده از مزیتهای جغرافیایی، اقتصادی و تجاری گیلان موثر باشد.

وی همچنین با اشاره به توانمندیهای صنعتی گیلان اظهارداشت: هم‌ اکنون در این استان هزار و 200 طرح صنعتی بزرگ و کوچک با سه هزار میلیارد تومان سرمایه ‌گذاری در حال اجراست.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به کشف میدان گازی سردار جنگل در رودسر که می ‌تواند به ‌تنهایی گاز 10 سال کشور را تأمین کند، از هیئت اقتصادی سوئد خواست در توسعه این طرح گازی همکاری داشته باشند.

رئیس هیئت مدیره اتاق بازرگانی اسکاندنیاوی - ایران با اشاره به فعالیت 270 شرکت سوئدی در ایران گفت: با توجه به ظرفیتهای بی ‌نظیری که در گیلان وجود دارد، این شرکتها می‌ توانند در این استان نیز سرمایه ‌گذاری داشته باشند.

رضا خلیلی ادامه داد: برای گسترش این ارتباطات مقدمات خواهرخواندگی گیلان با یکی از استانهای شبیه سوئد از لحاظ جغرافیایی و آب ‌وهوا، فراهم شده است.

وی اظهارامیدواری کرد: در سفر استاندار گیلان به سوئد این تفاهمنامه امضاء شود.

معاون سفیر سوئد در ایران و وابسته بازرگانی سفارت سوئد با اشاره به حضور مهاجران غیراروپایی در سوئد گفت: مهاجران زیادی در این کشور حضور دارند که ایرانیهای مقیم سوئد از موفق ترین افراد هستند.

کارل لیف لند افزود: با توجه به ظرفیتهای خوب استان، ارتباطات فرهنگی اقتصادی و تجاری بیشتری بین دو طرف فراهم شود.

معاون سفیر سوئد در ایران با اشاره به ساخت کارخانه خودروسازی در گیلان خواستار توسعه تعاملات بیشتر در بخش حمل‌ و نقل و خودروسازی بین دو طرف شد.

وی همچنین به بحث اهمیت دادن به محیط زیست در گیلان اشاره کرد و یادآورشد: سوئد در مورد بازیافت زباله تجارب خوبی دارد و آماده همکاری با طرف ایرانی در این زمینه است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000292393
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.067 seconds.